Hvorfor Boosted Rev er det mest omkostningseffektive transportmiddel
Boosted lancerede for nylig deres første premium scooter. Boosted Rev, verdens første elektriske scooter i køretøjsklasse. Med et højere end sædvanligt prismærke undrer nogle af jer: “Er det værd?” Eller, “Ville det ikke være billigere at leje en scooter for kun € 6 pr. tur?” Mens disse er gyldige spørgsmål, er de svarende til at spørge: “Hvorfor skulle jeg købe en bil, når jeg kan køre Uber eller taxi til en gennemsnitlig pris på € 22 pr. tur?” eller “Hvorfor skulle jeg købe et hus eller lejlighed, når jeg kan bo på et hotel eller Airbnb for et par hundrede dollars pr natten? ”Svaret er selvfølgelig, at hvis du planlægger at bruge scooteren med nogen form for regelmæssighed, er du meget bedre stillet ved at købe den.
Boosted Rev vs. Scooter leje
Hvis en person lejer en scooter, der skal pendle til og fra arbejde til en pris på ca. € 4 pr. tur, koster det op til € 8 pr. Dag, eller € 40 pr. Fem-dages uge. I løbet af et år beløber det sig til over € 2.000, og over to år svulmer det til over € 4.000! Og det er bare prisen for at tage to ture om dagen.
Virkeligheden er, at de fleste tager korte ture meget hyppigere gennem dagen – for at få en kop kaffe, få frokost, møde venner og køre ærinder. Mere realistisk tager en person tre til fire kørsler om dagen, inklusive weekender. At leje en scooter til endda fire rides om dagen til € 4 pr. Ride giver hurtigt op til € 4.000 pr. År, eller € 8.000 over to år. Derudover er der ingen garanti for, at du har en scooter, der venter uden for din lejlighed eller restaurant, i det øjeblik du træder ud. En anden har muligvis swipet (eller lejet) din scooter!
Til sammenligning koster Boosted Rev € 1.899. Og det er altid umiddelbart tilgængeligt, fordi du ejer det. Det er din.
Boosted Rev vs. bilejerskab
Hvis du rejser lange afstande, er det klart, at en bil giver mening. Men halvdelen af alle bilture er mindre end tre kilometer! De samlede omkostninger ved kørsel, inklusive bilens omkostninger plus brændstof og forsikring, er ca. € 0,50 pr. Kilometer. Den gennemsnitlige pendling er ca. 15-30 kilometer hver vej, i alt ca. € 10 i bil. indregn nu parkering, der koster ca. € 10 i mindre byer og € 35 + i byer som Amsterdam, og din € 10-tur blev lige en € 20- € 45 + tur. Til sammenligning repræsenterer det at eje en Boosted Rev til € 2 pr. Dag (hvis man antager endda to års brug) en enorm besparelse, hvis du planlægger at bruge den med enhver form for regelmæssighed. Ingen parkering, ingen trafik og billigere ved pr. km.
Boosted Rev vs. offentligt transport.
De fleste transitpriser, fra bus til metro til tog, koster ca. € 2- € 5 per tur. Så endnu engang er omkostningerne € 4- € 8 pr. Dag, hvis du skal til og fra arbejde eller skole, og mere, hvis du tager yderligere ture i løbet af dagen. Boosted Rev koster kun € 2 pr. Dag, uanset hvor mange miles du lægger på det. Med et batteriområde på op til 32 kilometer har det også kapacitet til at imødekomme stort set alle dine last-mile transportbehov.
Boosted Rev vs. andre scootere
Matematikken beviser, at ejerskabet er overvældende mere økonomisk end noget andet alternativ. Men hvad med at købe en billigere scooter? Der er budgettet scootere på markedet for € 400- € 800, og for nogle kan dette være en fantastisk mulighed.
De vigtigste spørgsmål, der skal overvejes, er: Vil køretøjet vare mere end et år eller to max? Kan den modstå strengheden i en almindelig pendling? Vil du ende med at købe en erstatningsenhed flere gange?
Disse billigere alternativer er berygtede for deres korte levetid, og det er veldokumenteret, at de typisk varer så lidt som 28-60 dage i et scooter-delingsmiljø. Ud over mekanisk svigt begynder deres batterier med lav kvalitet at nedbrydes efter blot 100 opladningscyklusser. Når det kommer til ydeevne, er disse scootere utroligt underdimensioneret, og som et resultat kan de ikke klatre selv over lette bakker eller opkørsler og undlader at accelerere og decelerere for at holde trit med strømmen af trafik. kvalitetsmessigt har de en tendens til at være legetøjs- eller fritidskvalitetsprodukter, der ikke er beregnet til at håndtere reelle trafikforhold. I sidste ende får du hvad der betaler for.
Se alle specifikationer for Boosted Rev her.