Italien tillod endelig fuldstændig mikromobilitet

Hvorfor Boosted Rev er den mest omkostningseffektive måde at transportere på

Med godkendelsen af ​​mikromobilitet af transportministeriet vil byer kunne anvende de nye cirkulationsregler for elektriske skateboards, elektriske scootere og andre små former for elektrisk transport.

Den nye såkaldte 2019-lovgivning giver byerne mulighed for at udarbejde deres egne regler for, hvordan man håndterer lille elektrisk mobilitet. Det kan tillades i gågader, gangstier, cykelstier, cykelstier og reserverede baner. Vi er ikke opmærksomme på en by, der vedtog deres egen version.

Hvis denne nye form for mobilitet har brug for nummerplader, eller hvis du skal betale vejafgift, er det ikke klart for os. Selvom vi mener, at dette ikke vil være tilfældet, da regulering af dette vil være for meget arbejde, og vi ved alle, at italienerne elsker at arbejde …

Der er nogle krav; ”Det er obligatorisk for scootere og mikromobilitet at have horn; for at cirkulere efter mørke og før første lys, skal alle enheder være udstyret med forlygter og retroreflektorer. I deres fravær bliver de nødt til at blive trukket eller transporteret med hånden. ”

De skal også udstyres med en hastighedsregulator, der kan justeres i henhold til de gældende hastighedsgrænser (f.eks. 6 km / t i fodgængerzoner). Disse enheder kan kun bruges af voksne, mens mindreårige på 14 år og derover kun kan bruge dem, hvis de har en AM-licens, den tilladelse, der kræves for at køre 50 cc motorcykler. Endelig er det forbudt at transportere passagerer eller trække noget bagud. Maksimal hastighed er endnu ikke afsløret, men vi forventer, at den er mellem 20 km / t til 30 km / t. En mærkbar tilføjelse til forslaget er, at brugere, der kører i løbet af natten, skal bruge jakker eller seler med høj synlighed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *